ဟန္နဖီ မဇဟတ္ပ္ မ်ားအေနနွင္႕ မ၈ၤ၇ူ အျဖစ္ တားျမစ္ပါသည္။အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ..ယခုလက္၇ွိ ပ်က္ဆီးေနေသာ ေခာတ္အေျခအေန အ၇ ဟု ဆို၏။မာလီကီ နွင္႕ ၇ွာေဖအီ မဇဟတ္ပ္ မ်ား မွာမူ အသက္အ၇ြယ္ ၾကီးေသာ အမ်ိုးသမီးမ်ားအား ပလီတြင္ လာေ၇ာက္ဖတ္ခြင္႕ ျပုသည္။(Az-Zuhaili, Al-Fiqh Al-Islami wa Adillatuhu, 2/322; Fatawa Al-Azhar, 1/20).
ူ ဒုတိယ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ပို၍ ခိုင္ပါ၇ွင္းလင္သည္ဟု ဆို၇ပါမည္...Ibnu Qudamah ဆင္႕ျပန္သည္မွာ....အမ်ိုးသမီးမ်ားအား ေယာကၤ်ားမ်ားနွင္႕ အတူ နမာဇ္ အတူးတြဲးဆတ္ျခင္းအား ခြင္႕ျပု၇မည္..အဘယ္႕ေၾကာင္႕ ဆိုေသာ္ အမိ်ုးသမီမ်ားသည္ ယခင္က တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီး{ဆြလႅ}သည္အမိ်ုးသမီမ်ားနွင္႕အတူ နာမတ္ ဖတ္ခဲ႕ဘူးပါသည္...(Ibnu Qudamah, Al-Mughni, 2/442; Mahmud ‘Uwaidhah, Al-Jami’ li Ahkam Ash-Shalah, 2/473).
သို႕ေသာ္ အခ်က္နွစ္ခ်က္အား လိုက္နာေစခဲ႕သည္။ပထမအေနနွင္႕ အမိ်ုးသမီးမ်ားအေနနွင္႕ ခင္ပြန္း၏ ခြင္႕ျပုခ်က္{သို}အုပ္ထိန္းသူ၏ ခြင္႕ျပုခ်က္အား အ၇င္ေတာင္ခံ၇န္ လိုအပ္သည္....တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီးမိ္္န္ေေေ႕ေတာ္မွူ သည္မွာ "အကယ္၍ အသင္တို႕ ၏ ဇနီးမ်ားမွ ပလီသို႕သြား၍ နမာဇ္ဖတ္၇န္ ခြင္႕ေတာင္းလွ်င္ ခြင္႕ျပု ၾကကုန္"(HR Muslim, Bukhari, Ahmad, dan Ibn Hibban).
ဒုတိယ အခ်က္အေနနွင္႕ တျခား အမ်ိုးသားမ်ား၏ နာမတ္အား အေႏွာင္႕အ၇ွက္ျဖစ္ေစမည္႕ မိန္းကေလးမ်ား၏ ကာမဆြဲးေဆာင္မွူ႕အား ပိုမို ေစေသာ အေမြးနံ့သာမ်ား သံုးထားျခင္းအား တာျမစ္သည္။တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီး မိန္႕ေတာ္မွူသည္မွာ..." အမိ်ုးသမီးမ်ား ေအာလႅာအိမ္ေတာ္သို႕ သြားၾကသည္ကို မတားၾကေလနွင္႕ သို႕ေသာ္ ပလီသို႕ အ ေမြွးအၾကိုင္မ်ားနွင္႕ ထြက္လာလွ်င္ တာျမစ္ၾကေလကုန္"(HR Abu Dawud, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Darimi, dan Baihaqi).
ထို႕ေၾကာင္႕ အမိ်ုးသမီးမ်ားအေနႏွင္႕ ခင္ပြန္း သို႕ အုပ္ထိန္းသူ ခြင္႕ျပုခ်က္ မ၇ပါပဲ ပလီသို႕ လာလွ်င္ ဟာ၇မ္.(As-Sayyid Al-Bakri, I’anah Ath-Thalibin, 2/5)...သို႕မဟုတ္က စြန္နတ္သာျဖစ္သည္။ပလီသို႕ အေမြွးအၾကိုင္မ်ားျဖင္႕ လာ၍ နာမတ္ဇ္ လာေ၇ာက္ဖတ္ျခင္းသည္လဲ ဟာ၇မ္း ျဖစ္သည္။Imam Nawawi, Al-Majmu’, 4/199).အဘယ္ေၾကာင္႕ ဆိုေသာ္ တျခားအမိ်ုးသာမ်ား၏ နာမတ္ဇ္ အေပၚ အာ၇ံုစူးစိုက္မွူ႕အား ေနွင္႕ယွက္ျဖစ္ေစေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္သည္။
ထိုသို႕ ဆိုလွ်င္ အမ်ိုးသမီးမ်ားအတြက္..နာမတ္အား အိမ္မွာ ဖိတ္၇န္နွင္႕ ပလီမွာဖတ္၇န္ နွစ္မ်ိုးေ၇ြးစ၇ာ၇ွိသည္။အိမ္တြင္ တစ္ဦးတည္ဖတ္ျခင္းနွင္႕ ပလီတြင္ ၈်မအတ္နွင္႕ ဖတ္ျခင္း မည္သည္ကပို၍ျမတ္ပါသနည္း...ဤသည္မွာ Ibnu Hazm (Al-Muhalla, 4/197) နွင္႕ ၇ွာေဖအီ အီမန္ Imam Nawawi. (Al-Majmu’, 4/198) တို႕၏ ဆင္႕ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။
Hashim(IDN)