<ဗစၥမစ္လႅာဟိရ္ရဟ္မာနိရ္ရဟီမ္>
လူသားမ်ဳိးႏြယ္တြင္ယဥ္းေက်းမွဳသည္ထိပ္တန္းအက်ဆံုးႏွင့္အခက္ခဲဆံုး ေသာအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္။ထိုအခ်က္ကို မွန္ကန္စြာေျဖရွင္းမွဳတြင္ေအာင္ျမင္ျခင့္ႏွင့္တိုးတက္ ျခင္းမ်ားပါ၀င္ေနသည္။ထို
ႏွစ္ခ်က္ကိုေျဖရွင္းရန္ ပညာရွင္မ်ားသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ႏွစ္မ်ားစြာမွယေန့တိုင္း အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိိုိင္ေနရသည္။ ပထမ အခ်က္မွာလူ႔သက္တမ္းတြင္ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမ တို့၏ ပက္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳ ကုိ
အဘယ္ကဲ့သို့ေျဖရွင္းရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအခ်က္သည္ တကယ္ပင္ယဥ္းေက်းမွဳ ၏ မ႑ိဳင္ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ခ်က္ကိုေျဖရွင္းရန္ ပညာရွင္မ်ားသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ႏွစ္မ်ားစြာမွယေန့တိုင္း အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိိုိင္ေနရသည္။ ပထမ အခ်က္မွာလူ႔သက္တမ္းတြင္ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမ တို့၏ ပက္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳ ကုိ
အဘယ္ကဲ့သို့ေျဖရွင္းရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအခ်က္သည္ တကယ္ပင္ယဥ္းေက်းမွဳ ၏ မ႑ိဳင္ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ အခ်က္မွာ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ အမ်ားသူမ်ား၏ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳျဖစ္သည္။ဤအခ်က္ ကိုေဆာင္ရြက္ရာတြင္အနည္းငယ္မတရာမွဳပါ၀င္သြားပါကခတ္အဆက္ဆက္တိုင္လူ႔ေလာကတြင ္
မေကာင္းေသာခါးသီးေသာရလဒ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္တြင္ အထက္ပါအခ်က္ႏွစ္ခ်က္သည္ အလြန္အေရးပါျပီး
ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ ထိုအခ်က္ႏွစ္ခ်က္၏ ရွဳပ္ေထြးေပြလီမွဳမ်ား
ပို၍မ်ားေနေပသည္။ အလႅာအရွင္ျမတ္ ဖန္ဆင္းထားေသာ ဗီဇ၊ျဖစ္စဥ္ အလံုးစံု
တို့ကိုတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏အျမင္က ျခံဳငုံ မျမင္တက္သ၍
ထိုကိစၥႏွစ္ခ်က္အားေျဖရွင္းရန္ မလြယ္ကူလွေပ။လူသားသည္ အေသးဆံုး
ေလာကျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာသူသည္
အမွန္ကိုဆိုျခင္းျဖစ္သည္။လူသား၏ ခႏၵာအေနအထား၊စိတ္ေနစိတ္ထား၊
ဖြဲ႕စည္ပံု၊အင္အားအရည္အခ်င္း၊လိ ုလားခ်က္မ်ား၊လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ဇြ ဲလံုလႏွင့္ခံစားခ်က္မ်ား၊လုပ္ရွ ားေရြ႕လ်ားမွဳ႕မ်ား
အစရွိသည္တို့သည္ ေလာကၾကီးတစ္ခုတြင္ ေလာကငယ္တစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ ဤေလာကကို
ေထာင့္ေစ့ပက္ေစ့ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မျမင္ေသးသ၍ လူူသားကို ျပည့္ျပည့္၀၀
နားလည္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ လူသားက မိမိကိုယ္မိမိ ျပည့္၀စြာ နာမလည္ သ၍
လူ႔သက္တမ္း၏ အေျခခံ ေသာအခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ ထိုအခ်က္ႏွစ္ခ်က္၏ ရွဳပ္ေထြးေပြလီမွဳမ်ား
ပို၍မ်ားေနေပသည္။ အလႅာအရွင္ျမတ္ ဖန္ဆင္းထားေသာ ဗီဇ၊ျဖစ္စဥ္ အလံုးစံု
တို့ကိုတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏အျမင္က ျခံဳငုံ မျမင္တက္သ၍
ထိုကိစၥႏွစ္ခ်က္အားေျဖရွင္းရန္ မလြယ္ကူလွေပ။လူသားသည္ အေသးဆံုး
ေလာကျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာသူသည္
အမွန္ကိုဆိုျခင္းျဖစ္သည္။လူသား၏
ဖြဲ႕စည္ပံု၊အင္အားအရည္အခ်င္း၊လိ
အစရွိသည္တို့သည္ ေလာကၾကီးတစ္ခုတြင္ ေလာကငယ္တစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ ဤေလာကကို
ေထာင့္ေစ့ပက္ေစ့ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မျမင္ေသးသ၍ လူူသားကို ျပည့္ျပည့္၀၀
နားလည္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ လူသားက မိမိကိုယ္မိမိ ျပည့္၀စြာ နာမလည္ သ၍
လူ႔သက္တမ္း၏ အေျခခံ ေသာအခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ဤအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ အပၚ ပညာရွင္မ်ားက ယေန့တိုင္း က်ဳိးပမ္း
ေနေပမယ့္ ထူးျခားခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္ဟူ၍ မရွိေပ။ သမိုင္းကို
လွန္ၾကည့္မည္ဆိုပါက တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္
ကြ်ႏု္ပ္တို့ေတြ့ရမည္မွာ-အမ်ဳိး သမီးတစ္ဦးသည္ မိခင္အျဖစ္ႏွင့္
လူသားတို့အား ျပဳစု ျပိဳေထာင္ေပးေနရသည္။ ဇနီးအျဖစ္ႏွင့္သက္တမ္း၏
ဘက္ေပါင္းစံုမွ လင္ေယာက္က်ား၏ ၾကင္ေဖာ္ ျဖစ္ေနရသည္။ကြ်န္အျဖစ္ႏွင့္လည္း
ေရာင္း၀ယ္ျခင္းခံေနရသည္။ ပိုင္ဆိုင္မွဳ႔ အေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္ေသာ လူ႔အခြင့္
အေရးမ်ားမွ လည္း လက္လြတ္ဆုံးရွႈံးေနရသည္။ ေသးသိမ္္သူအျဖစ္ႏွင့္လည္း
အထင္အျမင္ေသးျခင္းခံေနရသည္။ ၄င္းတို့သည္ မိမိတို့ ၏ လူမွဳ႔
ဘ၀ထူေထာင္ရန္လည္း အခြင့္အေရး မရေပ။ ေနာက္တစ္ဖက္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္
ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ေျမွာက္စားျခင္းကို ခံေနရသည္။ သို့ေသာ္
ထိုေျမွာက္စားပုံမွာ မေကာင္းေသာအက်င့္စရုိက္ အၾကံဆိုးမ်ားျဖင့္
ေျမွာက္စားခံေနရသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တိရိစာၦန္ မ်ားပမာ
လိုအင္ဆႏၵျဖည့္ဆည္းရာ ကစားစရာအျဖစ္
ျပဳလုပ္ခံေနရသည္။၄င္းအမ်ဳိးသမီး မ်ားသည္ ရွဳိင္းသြားန္၏ ေအးဂ်န့္ အျဖစ္
ျပဳလုပ္ခံေနရသည္။ ထိုသို႔ေသာ္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနသည္ႏွင့္အမွ် လူမူေရး
အဆင့္အတန္းမ်ား နိမ့္က်မူ စတင္လာသည္။
ေနေပမယ့္ ထူးျခားခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္ဟူ၍ မရွိေပ။ သမိုင္းကို
လွန္ၾကည့္မည္ဆိုပါက တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္
ကြ်ႏု္ပ္တို့ေတြ့ရမည္မွာ-အမ်ဳိး
လူသားတို့အား ျပဳစု ျပိဳေထာင္ေပးေနရသည္။ ဇနီးအျဖစ္ႏွင့္သက္တမ္း၏
ဘက္ေပါင္းစံုမွ လင္ေယာက္က်ား၏ ၾကင္ေဖာ္ ျဖစ္ေနရသည္။ကြ်န္အျဖစ္ႏွင့္လည္း
ေရာင္း၀ယ္ျခင္းခံေနရသည္။ ပိုင္ဆိုင္မွဳ႔ အေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္ေသာ လူ႔အခြင့္
အေရးမ်ားမွ လည္း လက္လြတ္ဆုံးရွႈံးေနရသည္။ ေသးသိမ္္သူအျဖစ္ႏွင့္လည္း
အထင္အျမင္ေသးျခင္းခံေနရသည္။ ၄င္းတို့သည္ မိမိတို့ ၏ လူမွဳ႔
ဘ၀ထူေထာင္ရန္လည္း အခြင့္အေရး မရေပ။ ေနာက္တစ္ဖက္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္
ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ေျမွာက္စားျခင္းကို ခံေနရသည္။ သို့ေသာ္
ထိုေျမွာက္စားပုံမွာ မေကာင္းေသာအက်င့္စရုိက္ အၾကံဆိုးမ်ားျဖင့္
ေျမွာက္စားခံေနရသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တိရိစာၦန္ မ်ားပမာ
လိုအင္ဆႏၵျဖည့္ဆည္းရာ ကစားစရာအျဖစ္
ျပဳလုပ္ခံေနရသည္။၄င္းအမ်ဳိးသမီး
ျပဳလုပ္ခံေနရသည္။ ထိုသို႔ေသာ္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနသည္ႏွင့္အမွ် လူမူေရး
အဆင့္အတန္းမ်ား နိမ့္က်မူ စတင္လာသည္။
ထို့အျပင္ ဟဇရသ္အဗ္ဒြလ္ဟမီးဒ္ႏြအ္မာနီ ဆြာဟိဗ္ က
“ေအာက္ရသ္ေအာရ္ မဇာေဟေဘအာလန္မ္ ေအးက္ သကာဗူလီ မုသြာလအာ”၌အမ်ဳိးသမီးသည္
ေလာက၏ တစ္၀က္ျဖစ္သည္ဟူေသာ အဆို ကိုတင္ျပထားသည္။ ထိုေၾကာင့္ မည္သည့္ဘာသာ
အသိုင္းအ၀ိုင္းက အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လစ္လ်ဴရွဳ႔ထားရန္ မလြယ္ကူလွေပ။
တကယ္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ လူ႔ဘ၀ သက္တမ္းတြင္ ကားဘီး၊လွည္းဘီး သဖြယ္
အေရးပါသည္။ သို့ေသာ္ ေလာက ရွိလူသားမ်ားေရာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကိုယ္၌ ပါ
မိမိတို့ကိုယ္မိမိ တန္းဖိုးမထားၾကေတာ့ေပ။
“ေအာက္ရသ္ေအာရ္ မဇာေဟေဘအာလန္မ္ ေအးက္ သကာဗူလီ မုသြာလအာ”၌အမ်ဳိးသမီးသည္
ေလာက၏ တစ္၀က္ျဖစ္သည္ဟူေသာ အဆို ကိုတင္ျပထားသည္။ ထိုေၾကာင့္ မည္သည့္ဘာသာ
အသိုင္းအ၀ိုင္းက အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လစ္လ်ဴရွဳ႔ထားရန္ မလြယ္ကူလွေပ။
တကယ္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ လူ႔ဘ၀ သက္တမ္းတြင္ ကားဘီး၊လွည္းဘီး သဖြယ္
အေရးပါသည္။ သို့ေသာ္ ေလာက ရွိလူသားမ်ားေရာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကိုယ္၌ ပါ
မိမိတို့ကိုယ္မိမိ တန္းဖိုးမထားၾကေတာ့ေပ။
အစၥလာမ္မပြင့္ေပၚခင္ အမိုက္ေခတ္၌ အမ်ဳိးသမီးမွန္လွ်င္
အဘယ္ကဲ့သို့ဆက္ဆံခံရသည္ကို အနည္းငယ္ တင္ျပအံ့။
အရဗ္မ်ဳိးႏြယ္၀င္မ်ားျဖစ္ေသာ ဗႏူသမီးမ္ႏွင့္ကုရုိင္ရွ္တို့တြ င္
အမ်ဳိးသမီးမ်ာအား အရွင္လက္လက္ ေျမျမွပ္သတ္ပစ္ေသာ အေလ့ အထ သည္အမ်ားဆံုး
ျဖစ္ခဲ့သည္။ဤကဲ့သို့ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ၄င္းတို့သည္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား
မိမိတို့ အဖို့ မြန္ျမတ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ အခ်ဳိ့မိသားစုတို့သည္ ရက္စက္မူ၌
ဤမွ်တိုင္ ဆိုးရြား လာသည္မွာ မိန္းကေလးငယ္သည္ ၅/၆ ႏွစ္ ခ်စ္စဖြယ္
ေကာင္းသည့္ အရြယ္ေရာက္လာလွ်င္ မိန္းကေလးငယ္အား ေကာင္းမြန္ေသာ အ၀တ္အစားအား
၀တ္ဆင္ေပး၍ ေက်ာက္ခဲပမာ မာေက်ာေသာ ဖခင္ကိုယ္တိုင္က ရြာအျပင္၌
တူးထားသည့္ၾကြင္းတစ္ၾကြင္းအနားသ ို့ ေခၚေဆာင္သြားေလသည္။ ထိုမိန္းကေလး
အားၾကြင္း၀၌ ရပ္ေစ၍ အေနာက္မွတြန္းခ်ေလသည္။ ထိုစဥ္ မိန္းကေလးငယ္သည္
အစြမ္းအစ ရွိသမွ်ေအာ္ဟစ္၍ ရက္စက္ေသာ ဖခင္ထံမွ အကူအညီ ကို ေတာင္းခံေလသည္။
သို့ေသာ္ မတရားေသာ ဖခင္မွာ အေပၚမွေျမခဲမ်ားျဖင့္ပစ္ေပါက္ကာ ေျမဖို့သတ္
ပစ္၍ ျပန္လွည့္လာျပီးမိမိ၏ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ ကေလးငယ္ကို
ေျမဖို့သတ္ပစ္ျခင္း အေပၚ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားေနသည္။ ဗႏူသမီးမ္မွ ကိုင္စ္ဗင္န္
အာစြင္မ္က ဤကဲ့သို့ သမီး (၁၀) ေယာက္ကို အရွင္လက္လက္ေျမျမွပ္သတ္ပစ္ခဲ့သည ္။
ဤကဲ့သို့ေသာ္လုပ္ရပ္သည္ အရဗ္တြင္မည္သည့္မ်ဳိးႏြယ္ကမွ်မလ ြတ္ကင္းခဲ့ေပ။
သို့ေသာ္အခ်ဳိ့မ်ဳိးႏြယ္တို့တြင ္မ်ား၍
အခ်ဳိ့မ်ဳိးႏြယ္တို့တြင္နည္းပါး ခဲ့သည္သာရွိခဲ့သည္။
အဘယ္ကဲ့သို့ဆက္ဆံခံရသည္ကို အနည္းငယ္ တင္ျပအံ့။
အရဗ္မ်ဳိးႏြယ္၀င္မ်ားျဖစ္ေသာ ဗႏူသမီးမ္ႏွင့္ကုရုိင္ရွ္တို့တြ
အမ်ဳိးသမီးမ်ာအား အရွင္လက္လက္ ေျမျမွပ္သတ္ပစ္ေသာ အေလ့ အထ သည္အမ်ားဆံုး
ျဖစ္ခဲ့သည္။ဤကဲ့သို့ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ၄င္းတို့သည္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား
မိမိတို့ အဖို့ မြန္ျမတ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ အခ်ဳိ့မိသားစုတို့သည္ ရက္စက္မူ၌
ဤမွ်တိုင္ ဆိုးရြား လာသည္မွာ မိန္းကေလးငယ္သည္ ၅/၆ ႏွစ္ ခ်စ္စဖြယ္
ေကာင္းသည့္ အရြယ္ေရာက္လာလွ်င္ မိန္းကေလးငယ္အား ေကာင္းမြန္ေသာ အ၀တ္အစားအား
၀တ္ဆင္ေပး၍ ေက်ာက္ခဲပမာ မာေက်ာေသာ ဖခင္ကိုယ္တိုင္က ရြာအျပင္၌
တူးထားသည့္ၾကြင္းတစ္ၾကြင္းအနားသ
အားၾကြင္း၀၌ ရပ္ေစ၍ အေနာက္မွတြန္းခ်ေလသည္။ ထိုစဥ္ မိန္းကေလးငယ္သည္
အစြမ္းအစ ရွိသမွ်ေအာ္ဟစ္၍ ရက္စက္ေသာ ဖခင္ထံမွ အကူအညီ ကို ေတာင္းခံေလသည္။
သို့ေသာ္ မတရားေသာ ဖခင္မွာ အေပၚမွေျမခဲမ်ားျဖင့္ပစ္ေပါက္ကာ ေျမဖို့သတ္
ပစ္၍ ျပန္လွည့္လာျပီးမိမိ၏ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ ကေလးငယ္ကို
ေျမဖို့သတ္ပစ္ျခင္း အေပၚ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားေနသည္။ ဗႏူသမီးမ္မွ ကိုင္စ္ဗင္န္
အာစြင္မ္က ဤကဲ့သို့ သမီး (၁၀) ေယာက္ကို အရွင္လက္လက္ေျမျမွပ္သတ္ပစ္ခဲ့သည
ဤကဲ့သို့ေသာ္လုပ္ရပ္သည္ အရဗ္တြင္မည္သည့္မ်ဳိးႏြယ္ကမွ်မလ
သို့ေသာ္အခ်ဳိ့မ်ဳိးႏြယ္တို့တြင
အခ်ဳိ့မ်ဳိးႏြယ္တို့တြင္နည္းပါး
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ ဤကဲ့သို႔ေသာ ေဆာင္ရြက္မုူ့႔နင္႔ပတ္သက္
၍အတိအလင္းေဖၚျပထားပါသည္ အလိုသေဘာမွာ ၄င္းတို့တြင္ “သမီးမိန္းကေလး
ေမႊးဖြားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး သတင္းေပးျခင္းခံရလွ်င္ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္း၍
မ်က္ႏွာမ်ားညိွဳးမွဳိင္းသြားေလသ ည္။ ထို့သတင္းေၾကာင့္ လူသူအမ်ားၾကားမွ
ရွက္ျပီး ပံုးလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး သြားလာၾကသည္။ ျပီးေနာက္ ဤမိန္းကေလးကို
ေသးသိမ္စြာ အရွင္ထားရမည္ေလာ (သို့)ေျမျမဳပ္သတ္ပစ္လိုက္ရမည္ေ လာဟု ဇေ၀ဇ၀ါ
ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေကာင္းစြာမွတ္ထားၾကေလာ့။ ဤကဲ့သို့ စီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္
အလြန္ပင္ဆိုးရြားေလသည္။” (စူရဟ္နဟ္လ္) ေနာက္တစ္ေနရာ ၌ စူရဟ္သက္၀ီးရ္တြင္
လာရွိသည္။အလိုသေဘာမွာ “ေကယာမသ္ေန့၌ အရွင္ေျမျမဳပ္ျခင္းခံရေသာ မိန္းကေလး
သည္ ေမးျမန္းျခင္းကို ခံရမည္။ မည္သည့္အျပစ္ေၾကာင့္သတ္ပစ္ျခင္း ခံရသနည္း
ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျခင္းခံ ရမည္။”ဤကဲ့သို့ ေမးျမန္းျခင္းမွာ ထို
မိန္းကေလးငယ္သည္ အျပစ္မဲ့ သတ္ျခင္းခံရသည္ကို အတည္ျပဳရန္ျဖစ္သည္။
ထို့ေနာက္ သတ္ျဖတ္သူ ထံမွ ကလဲ့စားယူ ရန္ျဖစ္သည္။
၍အတိအလင္းေဖၚျပထားပါသည္ အလိုသေဘာမွာ ၄င္းတို့တြင္ “သမီးမိန္းကေလး
ေမႊးဖြားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး သတင္းေပးျခင္းခံရလွ်င္ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္း၍
မ်က္ႏွာမ်ားညိွဳးမွဳိင္းသြားေလသ
ရွက္ျပီး ပံုးလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး သြားလာၾကသည္။ ျပီးေနာက္ ဤမိန္းကေလးကို
ေသးသိမ္စြာ အရွင္ထားရမည္ေလာ (သို့)ေျမျမဳပ္သတ္ပစ္လိုက္ရမည္ေ
ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေကာင္းစြာမွတ္ထားၾကေလာ့။ ဤကဲ့သို့ စီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္
အလြန္ပင္ဆိုးရြားေလသည္။” (စူရဟ္နဟ္လ္) ေနာက္တစ္ေနရာ ၌ စူရဟ္သက္၀ီးရ္တြင္
လာရွိသည္။အလိုသေဘာမွာ “ေကယာမသ္ေန့၌ အရွင္ေျမျမဳပ္ျခင္းခံရေသာ မိန္းကေလး
သည္ ေမးျမန္းျခင္းကို ခံရမည္။ မည္သည့္အျပစ္ေၾကာင့္သတ္ပစ္ျခင္း
ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျခင္းခံ ရမည္။”ဤကဲ့သို့ ေမးျမန္းျခင္းမွာ ထို
မိန္းကေလးငယ္သည္ အျပစ္မဲ့ သတ္ျခင္းခံရသည္ကို အတည္ျပဳရန္ျဖစ္သည္။
ထို့ေနာက္ သတ္ျဖတ္သူ ထံမွ ကလဲ့စားယူ ရန္ျဖစ္သည္။
သို့ေသာ္ ယေန့ကြ်ႏု္ပ္တို့ၾကဳံၾကိဳက္ေနရသ ည့္ေခတ္သည္
အမွာင္ေခတ္ထက္ ပို၍ဆိုးရြားေနသည္ကို ျမင္ေတြ့ေနရသည္။
အေပၚလြင္ဆံုးႏွင့္အထင္ရွားဆံုးမ ွာ တရုတ္ျပည္တြင္ ကိုယ္၀န္သည္ မိခင္ကို
(အန္ထရာေစာင္း)ရုိက္၍ မိန္းကေလး ဟုသိရလွ်င္ မိဘအတြက္ မည္သို့မွ်
အသံုးမ၀င္ဟု မွတ္ယူကာ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္
ဖက္ရွင္တစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ အေမွာင္ေခတ္ တြင္ ကေလးငယ္သည္
ေလာကကိုျမင္ျပီးမွ သတ္ျဖတ္ျခင္းကိုခံရသည္။ ယေန့ကြ်ႏု္ပ္တို့
ေခတ္၌ေလာကပင္ မျမင္ရေသးပဲသတ္ ျဖတ္ျခင္းကို ခံေနရသည္။ဤသည္
အလြန္ဆိုးရြားေလသည္။လူသားတစ္ဦး ျဖစ္လာရန္မည္မွ် အဆင့္ျဖတ္သန္းရသည္ကိုပင္
ဂရု မျပဳၾကေတာ့ေပ။ မိခင္မ်ားသည္လည္း မည္မွ်ဒုကၡခံ
ကိုယ္၀န္ေဆာင္လာသည့္ကာလကို ျပန္လည္ေထာက္ထားမွဳမရွိဘဲ ဖ်က္ပစ္ ေနၾကသည္။
အမွာင္ေခတ္ထက္ ပို၍ဆိုးရြားေနသည္ကို ျမင္ေတြ့ေနရသည္။
အေပၚလြင္ဆံုးႏွင့္အထင္ရွားဆံုးမ
(အန္ထရာေစာင္း)ရုိက္၍ မိန္းကေလး ဟုသိရလွ်င္ မိဘအတြက္ မည္သို့မွ်
အသံုးမ၀င္ဟု မွတ္ယူကာ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္
ဖက္ရွင္တစ္ခုသဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ အေမွာင္ေခတ္ တြင္ ကေလးငယ္သည္
ေလာကကိုျမင္ျပီးမွ သတ္ျဖတ္ျခင္းကိုခံရသည္။ ယေန့ကြ်ႏု္ပ္တို့
ေခတ္၌ေလာကပင္ မျမင္ရေသးပဲသတ္ ျဖတ္ျခင္းကို ခံေနရသည္။ဤသည္
အလြန္ဆိုးရြားေလသည္။လူသားတစ္ဦး
ဂရု မျပဳၾကေတာ့ေပ။ မိခင္မ်ားသည္လည္း မည္မွ်ဒုကၡခံ
ကိုယ္၀န္ေဆာင္လာသည့္ကာလကို ျပန္လည္ေထာက္ထားမွဳမရွိဘဲ ဖ်က္ပစ္ ေနၾကသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ လူသား၏ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာပံုကို
ေဖာ္ျပထားသည္။အလိုသေဘာမွာ- အလႅာအရွင္ျမတ္ သည္ လူသားကို
ပထမဦးစြာေျမၾကီးျဖင့္ ဖန္းဆင္းခဲ့သည္။ျပီးေနာက္ သုတ္ရည္ကို ဖန္ဆင္းျပီး
သားအိမ္တြင္ တည္ေစသည္။ ျပီးေနာက္ထိုသုတ္ရည္ကို
ေသြးတံုးျဖစ္ေစသည္။ထိုေသြးတံုးမ ွတဆင့္ အသားတံုး၊ ထိုအသားတံုး၏
အခ်ဳိ့အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အရုိးမ်ားအျဖစ္ျပဳလုပ္လိုက္သည္။ ျပီးေနာက္ထို
အရုိးေပၚတြင္ အသားကို ဆင္ျမန္ေပးခဲ့သည္။ ဤကဲ့သို့ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ
ေဖာ္ျပထားသည္။အလိုသေဘာမွာ- အလႅာအရွင္ျမတ္ သည္ လူသားကို
ပထမဦးစြာေျမၾကီးျဖင့္ ဖန္းဆင္းခဲ့သည္။ျပီးေနာက္ သုတ္ရည္ကို ဖန္ဆင္းျပီး
သားအိမ္တြင္ တည္ေစသည္။ ျပီးေနာက္ထိုသုတ္ရည္ကို
ေသြးတံုးျဖစ္ေစသည္။ထိုေသြးတံုးမ
အခ်ဳိ့အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အရုိးမ်ားအျဖစ္ျပဳလုပ္လိုက္သည္။ ျပီးေနာက္ထို
အရုိးေပၚတြင္ အသားကို ဆင္ျမန္ေပးခဲ့သည္။ ဤကဲ့သို့ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ
လာျပီးေနာက္ အသက္၀ိဥာည္ အားထည့္ျပီး လူသားအျဖစ္ျပဳလုပ္လိုက္သည္။
ဤကဲ့သို့ အဆင့္ (၇)ဆင့္ ကို
ျဖတ္သန္းျပီးမွလူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလ သည္။ ဤသို့ေဖာ္ျပရျခင္းသည္ အဆင့္ဆင့္္
ျဖတ္သန္းျပီးျဖစ္ေပၚလာေသာ လူသားကို လြယ္လင့္တကူ ဖ်က္ပစ္ၾကျခင္းသည္
ေကာင္းမေကာင္း သင့္မသင့္ ေတးြေတာ၇ႏ္ျဖစ္
သည္။ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ပတ ္သက္၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ ေဒါက္တာဟုိမိုင္ရာ
ဘာႏူ (အလီဂရ္တကၠသိုလ္)ကတင္ျပထားသည္ကိ ု အနည္းငယ္ ျပန္ဆို တင္ျပလိုသည္။
ျဖတ္သန္းျပီးမွလူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလ
ျဖတ္သန္းျပီးျဖစ္ေပၚလာေသာ လူသားကို လြယ္လင့္တကူ ဖ်က္ပစ္ၾကျခင္းသည္
ေကာင္းမေကာင္း သင့္မသင့္ ေတးြေတာ၇ႏ္ျဖစ္
သည္။ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ပတ
ဘာႏူ (အလီဂရ္တကၠသိုလ္)ကတင္ျပထားသည္ကိ
အလႅာအရွင္ျမတ္သည္ လူသားကို အေမွာင္ခ်ထားေသာ
ခန္းစီးမ်ားၾကားမွျပဳစုျပဳိေထာင ္မွဳ႔ အဆင့္ဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္
ေစျပီးအလင္းေရာင္ရွိေသာေလာက သို့ပို့ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ ျပီးေနာက္
သြားလာႏုိင္ေသာ ၾကံ့ခိုင္သည့္လူသားအျဖစ္သို့ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္သည္။
ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ ေလာကသို့ မွန္ကန္ေသာ သက္တမ္းတစ္ခုႏွင့္လူမူေရး
တာ၀န္မ်ားယူေဆာင္လာသည့္ အတြက္ ထိုအရာမ်ားကို
တန္းဖိုးထားဂရုစိုက္ျခင္းမ်ားသည ္လည္းတာ၀န္တစ္ခုအျဖစ္ ဒြန္တြဲပါ၀င္လာသည္။
၄င္းေနာက္ ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ မိမိကဲ့သို့ေသာ သူတစ္ဦးအား ေလာကသို့
မေရာက္ခင္အျမစ္လွန္ပစ္ရန္ မည္သို့မွ် မထိုက္ေပ။ ယေန့ ဤကဲ့သို့
ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်သည့္ အလုပ္သည္ ဖက္ရွင္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ ထိုကိစၥတြင္
ကြ်ႏု္ပ္တို့မြတ္စလင္မ္မ်ာသည္လည ္း အေျမွာက္အမ်ား
က်ဳးလြန္ေနၾကသည္။အံ့ၾသစ၇ာမွာ ဤလုပ္ရပ္သည္ ဂုဏ္သေရရွိ မ်က္ႏွာဖုံး
မ်ဳိးႏြယ္တြင္ျဖစ္ေပၚလာပါက ထို ကိစၥႏွင္ စပ္လ်ဥ္း၍ စကားစျမည္းေျပာဆို
မည္ဆိုလွ်င္ “ငါတို့သိပါသည္”ဟုေသာ စကားကို သံုးႏွဳန္းၾကသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ- ဤသို့ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်သည့္အလုပ္သည ္ ဘာသာေရးအျမင္အရေရာ
လူ့ပက္၀န္က်င္မွာပါ ဗီဇ အရလက္မခံၾကေပ။
ခန္းစီးမ်ားၾကားမွျပဳစုျပဳိေထာင
ေစျပီးအလင္းေရာင္ရွိေသာေလာက သို့ပို့ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ ျပီးေနာက္
သြားလာႏုိင္ေသာ ၾကံ့ခိုင္သည့္လူသားအျဖစ္သို့ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္သည္။
ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ ေလာကသို့ မွန္ကန္ေသာ သက္တမ္းတစ္ခုႏွင့္လူမူေရး
တာ၀န္မ်ားယူေဆာင္လာသည့္ အတြက္ ထိုအရာမ်ားကို
တန္းဖိုးထားဂရုစိုက္ျခင္းမ်ားသည
၄င္းေနာက္ ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ မိမိကဲ့သို့ေသာ သူတစ္ဦးအား ေလာကသို့
မေရာက္ခင္အျမစ္လွန္ပစ္ရန္ မည္သို့မွ် မထိုက္ေပ။ ယေန့ ဤကဲ့သို့
ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်သည့္ အလုပ္သည္ ဖက္ရွင္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ ထိုကိစၥတြင္
ကြ်ႏု္ပ္တို့မြတ္စလင္မ္မ်ာသည္လည
က်ဳးလြန္ေနၾကသည္။အံ့ၾသစ၇ာမွာ ဤလုပ္ရပ္သည္ ဂုဏ္သေရရွိ မ်က္ႏွာဖုံး
မ်ဳိးႏြယ္တြင္ျဖစ္ေပၚလာပါက ထို ကိစၥႏွင္ စပ္လ်ဥ္း၍ စကားစျမည္းေျပာဆို
မည္ဆိုလွ်င္ “ငါတို့သိပါသည္”ဟုေသာ စကားကို သံုးႏွဳန္းၾကသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ- ဤသို့ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်သည့္အလုပ္သည
လူ့ပက္၀န္က်င္မွာပါ ဗီဇ အရလက္မခံၾကေပ။
အဘယ္မွ် အံ့ၾသစရာေကာင္းပါသနည္း။ လူတစ္ေယာက္ မိမိ၏ရင္ခြင္တြင္
ခ်စ္သည္း အျဖစ္္ေရာက္ရွိမလားခင္၊ ၀ိဥာဥ္မရွိ၊ ခႏၵာမျပည့္စံုမွီပင္
ေသြးေျမခေစရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၾကသည္။ အကယ္၍ ထိုကေလးက ေလာက၌ မိခင္ရင္ခြင္သို့
ေရာက္ရွိလာ လွ်င္မိမိတို့၏ အခ်စ္ဟူသမွ်၊ေထာက္ထား ညွာတာမွဳ႔ ဟူသမွ်
ေပးဆပ္ရန္ အသင့္ျဖစ္သြားၾကသည္။ ထို့ေၾကာင့္စိတ္ထဲတြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္
သံသယျဖစ္ေပၚေနပါသနည္း။ ထိုကိစၥလုပ္ေဆာင္ရန္ စိတ္၏လွဳံ႔ေဆာ္မွဳ႔
တစ္စံုတစ္ရာပါ၀င္ေနသည္။တစ္ခါတရံ ကေလးမ်ားျခင္းကို ရွက္ေၾကာက္ျခင္း၊
စား၀တ္ေနေရးၾကပ္တည္းမွဳ့ ကိုစိုးရိမ္းျခင္း၊
အေျခေနမဟန္ျခင္းတို့သည္ဓါးစားခံ မ်ား ျဖစ္ေနရသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို့ ဤေခတ္သမယ၌
မည္မွ် အေျခအေနဆိုးရြားေနပါေစ၊ စား၀တ္ေနေရးၾကပ္တည္းေနပါေစ အသက္
ဆံုးရွႈံးသြားရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ မိဘလက္တြင္းသို့ မိမိခႏၵာမွျဖစ္ေပၚလာေသာ
မိမိအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ အျပစ္မဲ့သန့္ရွင္းေသာ ကေလးသည္
ကြ်ႏု္ပ္တုိ့၏ အဘယ္ေကာင္းသည့္အဆင့္အတန္းကို ေဖၚျပေပးမည္ကို မသိရေသးဘဲ
ေရာက္ရွိမလားခင္ကေလးကို အစအနေဖ်ာက္အျမစ္လွန္ပစ္ျခင္းသည္ မာေက်ာေသာ
စိတ္ႏွလံုးရွင္ျဖစ္သည္ကို ေထာက္ျပ ေန သည္။
ထိုသိုေသာသူကိုလူသတ္သမားဟုေခၚလ် င္လည္းမမွားေပ။ မ်ားေသာအားျဖင္႔
ဤကိစၥကိုက်ဴးလြန္ရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးတညး္မဟုတ္ဘဲ ေဆြမ်ဳိးမ်ားပါ
ပါ၀င္ေနတက္ၾကသည္။ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသင့္မသင့္
ကိစၥကိုထားဦး။အေတာ္မ်ားမ်ား ဖ်က္ခ်ျခင္း
သင့္ေလ်ာ္သည့္ပုံစံမ်ားလည္းရွိသ ည္။ သို့ေသာ္
စိတ္သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္ျခင္းႏွင ့္မခိုင္လုံေသာ အေထာက္အထားမ်ားသည္
လက္မခံႏုိင္ေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ခ်စ္သည္း အျဖစ္္ေရာက္ရွိမလားခင္၊ ၀ိဥာဥ္မရွိ၊ ခႏၵာမျပည့္စံုမွီပင္
ေသြးေျမခေစရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၾကသည္။ အကယ္၍ ထိုကေလးက ေလာက၌ မိခင္ရင္ခြင္သို့
ေရာက္ရွိလာ လွ်င္မိမိတို့၏ အခ်စ္ဟူသမွ်၊ေထာက္ထား ညွာတာမွဳ႔ ဟူသမွ်
ေပးဆပ္ရန္ အသင့္ျဖစ္သြားၾကသည္။ ထို့ေၾကာင့္စိတ္ထဲတြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္
သံသယျဖစ္ေပၚေနပါသနည္း။ ထိုကိစၥလုပ္ေဆာင္ရန္ စိတ္၏လွဳံ႔ေဆာ္မွဳ႔
တစ္စံုတစ္ရာပါ၀င္ေနသည္။တစ္ခါတရံ ကေလးမ်ားျခင္းကို ရွက္ေၾကာက္ျခင္း၊
စား၀တ္ေနေရးၾကပ္တည္းမွဳ့ ကိုစိုးရိမ္းျခင္း၊
အေျခေနမဟန္ျခင္းတို့သည္ဓါးစားခံ
မည္မွ် အေျခအေနဆိုးရြားေနပါေစ၊ စား၀တ္ေနေရးၾကပ္တည္းေနပါေစ အသက္
ဆံုးရွႈံးသြားရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ မိဘလက္တြင္းသို့ မိမိခႏၵာမွျဖစ္ေပၚလာေသာ
မိမိအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ အျပစ္မဲ့သန့္ရွင္းေသာ ကေလးသည္
ကြ်ႏု္ပ္တုိ့၏ အဘယ္ေကာင္းသည့္အဆင့္အတန္းကို ေဖၚျပေပးမည္ကို မသိရေသးဘဲ
ေရာက္ရွိမလားခင္ကေလးကို အစအနေဖ်ာက္အျမစ္လွန္ပစ္ျခင္းသည္ မာေက်ာေသာ
စိတ္ႏွလံုးရွင္ျဖစ္သည္ကို ေထာက္ျပ ေန သည္။
ထိုသိုေသာသူကိုလူသတ္သမားဟုေခၚလ်
ဤကိစၥကိုက်ဴးလြန္ရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးတညး္မဟုတ္ဘဲ ေဆြမ်ဳိးမ်ားပါ
ပါ၀င္ေနတက္ၾကသည္။ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသင့္မသင့္
ကိစၥကိုထားဦး။အေတာ္မ်ားမ်ား ဖ်က္ခ်ျခင္း
သင့္ေလ်ာ္သည့္ပုံစံမ်ားလည္းရွိသ
စိတ္သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္ျခင္းႏွင
လက္မခံႏုိင္ေသာ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ဤကိစၥကို က်ဴးလြန္ေနေသာ အမ်ဳးိသမီးမ်ားသည္ အိမ္မွတိုက္တြန္းေပးေသာ
အျခားသူမ်ားကဲ့သို့ အျပစ္ခံရမည္ကို မွတ္သားထားပါေလ။ ထို့ေၾကာင့္
မိမိတို့၏ ႏွလံုး မ်က္ေစ့မ်ားကုိ ဖြင့္ထားပါေလ။၄င္းေနာက္ ထို (လအ္နသ္)မွ
မိမိကိုယ္မိမိ ထိန္းသိမ္းပါေလ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဤကိစၥသည္ အလႅာအရွင္ျမတ္
၏အမိန့္ကို ဖီဆန္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ မတရားသူ
စိတ္ဓါတ္မာေက်ာသူ၏အေထာက္အထားလည္ းျဖစ္သည္။ ထို့ေနာက္ ဤကိစၥသည္ ထင္သေလာက္
လြယ္ကူသည့္ အလုပ္မဟုတ္ေပ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ၀ိဥာဥ္ႏွင့္ခႏၵာကို္ယ္ သည္
ဒြန္တြဲေနသည္။ ခႏၵာကိုယ္တြင္ထိေသာဒဏ္သည္ သာပိုပါက
ဒုကၡတစ္ခုခုေရာက္ေနတက္သည္။ တစ္ခါတရံ အသက္ရွင္ေနသေရြ႔ ခံေနရသည္။ သို့ေသာ္
၀ိဥာဥ္၌ သင့္ေသာဒဏ္သည္ ျပန္႔ပြားေသာဒဏ္မဟုတ္ေပ။ ထို့ေၾကာင့္
အမ်ဳိးသမီးတို့သည္ မိမိ ကုိယ္မိမိ သတိျပဳေနရမည္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္
တတိယႏွင့္စတုတၳအၾကိမ္တို့တြင္ ကိုယ္၀န္ျဖစ္ေပၚလာပါက
အလႅာအရွင္ျမတ္၏အမိန့္ျဖစ္သည္။ ထိုအမိန့္မ်ားမွ
လစ္လ်ဴမရူ႕သင့္ေပ။ဤကေလးသည္ပင္ အသင္တို့အတြက္ ေရွ့ဆက္ျပီး
ေလာကီေလာကုကၱရာတို့တြင္ ေျမွာက္မ်ားစြာေသာ ဗရကသ္ႏွင့္ရဟ္မသ္
မ်ားယူေဆာင္လာႏုိင္ေပသည္။အထက္ေဖ ၚျပပါ အရာအားလုံးကို မိမိတို့၏စိတ္က
လကၡံရန္ အသင့္မရွိေသးလွ်င္ သားသမီးရတနာ မလြယ္ကူေသာသူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍
စဥ္းစားၾကည့္ေလာ့။ ၄င္းတို့သည္ ထိုအရာကို ရရွိရန္ အဘယ္မွ်
ဒုကၡခံျပီးအကုန္အက်ခံ ေနၾကရသနည္။ ထို့ေၾကာင့္အလႅာအရွင္ျမတ္၏
ဤေနအ္မသ္မ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရန္ ႏွင့္ သူတပါးကိုလည္း ထိုသို့ေသာ လုပ္ရပ္မွ
ေရွာင္ရွားရန္ တိုက္တြန္းေပးသင့္သည္။
အျခားသူမ်ားကဲ့သို့ အျပစ္ခံရမည္ကို မွတ္သားထားပါေလ။ ထို့ေၾကာင့္
မိမိတို့၏ ႏွလံုး မ်က္ေစ့မ်ားကုိ ဖြင့္ထားပါေလ။၄င္းေနာက္ ထို (လအ္နသ္)မွ
မိမိကိုယ္မိမိ ထိန္းသိမ္းပါေလ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဤကိစၥသည္ အလႅာအရွင္ျမတ္
၏အမိန့္ကို ဖီဆန္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ မတရားသူ
စိတ္ဓါတ္မာေက်ာသူ၏အေထာက္အထားလည္
လြယ္ကူသည့္ အလုပ္မဟုတ္ေပ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ၀ိဥာဥ္ႏွင့္ခႏၵာကို္ယ္ သည္
ဒြန္တြဲေနသည္။ ခႏၵာကိုယ္တြင္ထိေသာဒဏ္သည္ သာပိုပါက
ဒုကၡတစ္ခုခုေရာက္ေနတက္သည္။ တစ္ခါတရံ အသက္ရွင္ေနသေရြ႔ ခံေနရသည္။ သို့ေသာ္
၀ိဥာဥ္၌ သင့္ေသာဒဏ္သည္ ျပန္႔ပြားေသာဒဏ္မဟုတ္ေပ။ ထို့ေၾကာင့္
အမ်ဳိးသမီးတို့သည္ မိမိ ကုိယ္မိမိ သတိျပဳေနရမည္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္
တတိယႏွင့္စတုတၳအၾကိမ္တို့တြင္ ကိုယ္၀န္ျဖစ္ေပၚလာပါက
အလႅာအရွင္ျမတ္၏အမိန့္ျဖစ္သည္။ ထိုအမိန့္မ်ားမွ
လစ္လ်ဴမရူ႕သင့္ေပ။ဤကေလးသည္ပင္ အသင္တို့အတြက္ ေရွ့ဆက္ျပီး
ေလာကီေလာကုကၱရာတို့တြင္ ေျမွာက္မ်ားစြာေသာ ဗရကသ္ႏွင့္ရဟ္မသ္
မ်ားယူေဆာင္လာႏုိင္ေပသည္။အထက္ေဖ
လကၡံရန္ အသင့္မရွိေသးလွ်င္ သားသမီးရတနာ မလြယ္ကူေသာသူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍
စဥ္းစားၾကည့္ေလာ့။ ၄င္းတို့သည္ ထိုအရာကို ရရွိရန္ အဘယ္မွ်
ဒုကၡခံျပီးအကုန္အက်ခံ ေနၾကရသနည္။ ထို့ေၾကာင့္အလႅာအရွင္ျမတ္၏
ဤေနအ္မသ္မ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရန္ ႏွင့္ သူတပါးကိုလည္း ထိုသို့ေသာ လုပ္ရပ္မွ
ေရွာင္ရွားရန္ တိုက္တြန္းေပးသင့္သည္။
ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍ အစၥလာမ္က
ခ်မွတ္ေပးထားေသာပညတ္ခ်က္ အခ်ဳိ့ကို တင္ျပအံ့။ ကိုယ္၀န္ေလးလ
ခ်မွတ္ေပးထားေသာပညတ္ခ်က္ အခ်ဳိ့ကို တင္ျပအံ့။ ကိုယ္၀န္ေလးလ
ေနာက္ပိုင္း ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ သတ္ျဖတ္ျခင္းအမိန့္၌ ပါ၀င္ေပသည္။ မဆ္အလဟ္။
။ကေလးငယ္ကို အရွင္လက္လက္ ေျမျမဳပ္ျခင္း (သို့)သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္
အလြန္ျပင္းထန္ေသာအျပစ္ႏွင့္ ၾကီးမားေသာမတရားမွဳ ပင္ျဖစ္သည္။၄င္းေနာက္
ေလးလေနာက္ပိုင္း မည္သည့္ကိုယ္၀န္ကိုမဆို ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ ထိုအမိန့္၌
ပါ၀င္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ေလးလ ေျမွာက္လွ်င္ ကိုယ္၀န္၌
၀ိဥာဥ္သက္ေရာက္လာသည္။ ထို၀မ္းအတြင္းမွ ကေလးအရွင္ေလးသည္
လူ႔အမိန္႔တြင္အၾကံဳ၀င္ ေလသည္။ထုိကဲ့သို့ပင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္
မည္သည့္ကို္ယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီး၏ ၀မ္းဗိုက္ကို ရုိက္လိုက္သျဖင့္
ကေလးပ်က္က်ခဲ့လ်င္ ပညာရွင္ မ်ား၏ တစ္ညီတစ္ညႊတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ
ထိုရုိက္သူ အေပၚ(ဒီယသ္)ေပးရာတြင္ ဂြရ္ရဟ္(ခ)ကြ်န္အား သူေကာင္းျပဳရန္
၀ါဂ်စ္ဗ္ တာ၀န္ျဖစ္သည္။သို့တည္းမဟုတ္ ကြ်န္းတန္းဖိုးေပးဆပ္ရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္
ျဖစ္သည္။ အကယ္၍၀မ္းဗိုက္မွ ထြက္ခ်ိန္၌ ရွင္ျပီး ေနာက္မွ ေသဆံုးသြားလွ်င္
လူၾကီးတစ္ေယာက္ကို သတ္သည့္အခါ ေပးရေသာ တန္ေၾကးႏွင့္ အညီေပးရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္
ျဖစ္သည္။ ေလးလ အလွ်င္ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ပါက ဟရာမ္
ျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ ပထမပံုစံႏွင့္ ယွဥ္လ်င္ အနည္းငယ္ေပါ့သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဤတြင္မည္သည္ ့ရွင္သန္ ေသာ လူသားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
သတ္ျဖတ္ျခင္း မဟုတ္ေပ။(မဇ္ဟရီ)
။ကေလးငယ္ကို အရွင္လက္လက္ ေျမျမဳပ္ျခင္း (သို့)သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္
အလြန္ျပင္းထန္ေသာအျပစ္ႏွင့္ ၾကီးမားေသာမတရားမွဳ ပင္ျဖစ္သည္။၄င္းေနာက္
ေလးလေနာက္ပိုင္း မည္သည့္ကိုယ္၀န္ကိုမဆို ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ ထိုအမိန့္၌
ပါ၀င္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ေလးလ ေျမွာက္လွ်င္ ကိုယ္၀န္၌
၀ိဥာဥ္သက္ေရာက္လာသည္။ ထို၀မ္းအတြင္းမွ ကေလးအရွင္ေလးသည္
လူ႔အမိန္႔တြင္အၾကံဳ၀င္ ေလသည္။ထုိကဲ့သို့ပင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္
မည္သည့္ကို္ယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီး၏ ၀မ္းဗိုက္ကို ရုိက္လိုက္သျဖင့္
ကေလးပ်က္က်ခဲ့လ်င္ ပညာရွင္ မ်ား၏ တစ္ညီတစ္ညႊတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ
ထိုရုိက္သူ အေပၚ(ဒီယသ္)ေပးရာတြင္ ဂြရ္ရဟ္(ခ)ကြ်န္အား သူေကာင္းျပဳရန္
၀ါဂ်စ္ဗ္ တာ၀န္ျဖစ္သည္။သို့တည္းမဟုတ္ ကြ်န္းတန္းဖိုးေပးဆပ္ရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္
ျဖစ္သည္။ အကယ္၍၀မ္းဗိုက္မွ ထြက္ခ်ိန္၌ ရွင္ျပီး ေနာက္မွ ေသဆံုးသြားလွ်င္
လူၾကီးတစ္ေယာက္ကို သတ္သည့္အခါ ေပးရေသာ တန္ေၾကးႏွင့္ အညီေပးရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္
ျဖစ္သည္။ ေလးလ အလွ်င္ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ပါက ဟရာမ္
ျဖစ္သည္။ သို့ေသာ္ ပထမပံုစံႏွင့္ ယွဥ္လ်င္ အနည္းငယ္ေပါ့သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဤတြင္မည္သည္ ့ရွင္သန္ ေသာ လူသားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
သတ္ျဖတ္ျခင္း မဟုတ္ေပ။(မဇ္ဟရီ)
မဆ္အလဟ္။ ။ယေန့ေခတ္တြင္ ကိုယ္၀န္တားျခင္းႏွင့္
ပတ္သက္၍အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာနည္းမ်ားေ ပၚထြန္းေနသည္။ မည္သည့္ပံုစံမ်ဳိးႏွင့္မဆို
ကိုယ္၀န္တာျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
(၀အ္ဒြန္ခဖီ)ဟုမိန့္ဆိုထားသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လ်ဳိ႕၀ွက္စြာ ကေလးအား
အရွင္လက္လက္ သတ္ျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။(ထိုဟဒီစ္က ို ေအမာမ္မြတ္စလင္မ္က
ခိုဒါမဟ္ဗင္ေသ၀ဟဗ္ သခင္မ ထံမွဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ အခ်ဳိ့ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္
(အဇ္လ္)သားအိမ္သို့သုတ္ရည္ မေရာက္ ေစေသာနည္းလမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ဖက္မွတားျမစ္ခ ်က္ ၊တိုက္တြန္းခ်က္မ်ားမရွိေပ။ထို
နည္းလမ္းသည္ လိုအပ္ေသာအခ်ိန္မ်ာႏွင့္သာသက္ဆိ ုင္သည္။ လိုအပ္ေသာအခ်ိန္၌
ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ မ်ဳိးဆက္ျပတ္ျပဳန္းေစေသာ ပုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ ရေပ။(မဇ္ဟရီ)
ပတ္သက္၍အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာနည္းမ်ားေ
ကိုယ္၀န္တာျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က
(၀အ္ဒြန္ခဖီ)ဟုမိန့္ဆိုထားသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လ်ဳိ႕၀ွက္စြာ ကေလးအား
အရွင္လက္လက္ သတ္ျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။(ထိုဟဒီစ္က
ခိုဒါမဟ္ဗင္ေသ၀ဟဗ္ သခင္မ ထံမွဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ အခ်ဳိ့ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္
(အဇ္လ္)သားအိမ္သို့သုတ္ရည္ မေရာက္ ေစေသာနည္းလမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ဖက္မွတားျမစ္ခ
နည္းလမ္းသည္ လိုအပ္ေသာအခ်ိန္မ်ာႏွင့္သာသက္ဆိ
ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ မ်ဳိးဆက္ျပတ္ျပဳန္းေစေသာ ပုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ ရေပ။(မဇ္ဟရီ)
ယေန့ေခတ္၌ သားတားရန္ ေဆးမ်ားႏွင့္
ကုသမွဳ႕မ်ားစြာေပၚထြက္ေနသည္။ဤေဆ းမ်ားႏွင့္ကုသမွဳ႕မ်ားတြင္အခ်ိဳ ႕သည္
အျမဲတမ္းအတြက္ မ်ဳိးဆက္ပ်က္ေစႏုိင္သည္။ထိုသို့ ေသာ ေဆး၀ါးကို
မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိး၌မဆို သာသနာက ခြင့္ျပဳထားျခင္းမရွိေပ။
‘’၀လႅာဟို့အအ္လမ္’’
ကုသမွဳ႕မ်ားစြာေပၚထြက္ေနသည္။ဤေဆ
အျမဲတမ္းအတြက္ မ်ဳိးဆက္ပ်က္ေစႏုိင္သည္။ထိုသို့
မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိး၌မဆို သာသနာက ခြင့္ျပဳထားျခင္းမရွိေပ။
‘’၀လႅာဟို့အအ္လမ္’’
*မွတ္ခ်က္* ဂြရ္ရဟ္ ၏အဓိပါယ္..မွာ အရာတိုင္း၏ အစ ကို
ဆိုလိုသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဂြရ္ရဟ္သည္ ဒီယသ္(ခ) ေသြးေၾကးေပးဆပ္ျခင္း၏
အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္သည္။ထို့အတြ က္ေၾကာင့္၄င္းကို ဂြရ္ရဟ္ ဟုေခၚသည္။
ဘႏူဟိုဇဲလ္မွ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ေယာက္သည္
အခ်င္းခ်င္းခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။ တစ္ဦးသည္အျခားတစ္ဦးအား
ေက်ာက္ခဲ၊ဒုတ္ျဖင့္ ရုိက္လိုက္ သည္။ အရုိက္ခံရသူသည္ ေသဆံုးသြားေလသည္။
ထို့သူမသည္ ကိုယ္၀န္သည္ ျဖစ္ေနသည္။ ၀မ္းဗိုက္တြင္းမွ ကေလးသည္လည္း
ေသဆံုးသြားေလသည္။ဤျဖစ္ရပ္သည္တမန ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏အသက္ထင္ရွားရွိခ် ိန္၌
ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ တမန္္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ ထိုအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ပတ္သက္၍
ဒီယသ္(ခ)ေသြးေၾကးေပးဆပ္ရန္အမိန္ ့ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ၀မ္းတြင္းမွ ကေလးအတြက္
ဒီယသ္ အျဖစ္ ဂြရ္ရဟ္ကိုသတ္မွတ္ခဲ့သည္။ျပီးေန ာက္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကိုယ္တိုင္ က
ဂြရ္ရဟ္ သည္ကြ်န္(သို့)ကြ်န္မ ကိုဆိုလိုသည္ဟု အတိအလင္းမိန့္ၾကားခဲ့သည္။
ထို့ေၾကာင့္၀မ္းတြင္းမွကေလးငယ္သ ည္၀မ္းတြင္း၌ ေသဆံုးခဲ့ပါက
ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ား၏ တညီတညႊတ္တည္းဆံုးျဖတ္ဂြရ္ရဟ္၀ါဂ ်စ္ဗ္ျဖစ္သည္။၄င္းအျပင္
အရွင္ေမြးျပီးမွ ေသဆံုးသြားပါက ပညာရွင္မ်ား၏ တညီတညႊတ္တည္း
ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရဒီယသ္အျပည့္အ၀ (လူအရွင္ကိုသတ္ပစ္သည့္ အခါေပးရသည္
့တန္ေၾကး)အတိုင္းေပးရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဂြရ္ရဟ္သည္ ဒီယသ္(ခ) ေသြးေၾကးေပးဆပ္ျခင္း၏
အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္သည္။ထို့အတြ
ဘႏူဟိုဇဲလ္မွ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ေယာက္သည္
အခ်င္းခ်င္းခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားခဲ့
ေက်ာက္ခဲ၊ဒုတ္ျဖင့္ ရုိက္လိုက္ သည္။ အရုိက္ခံရသူသည္ ေသဆံုးသြားေလသည္။
ထို့သူမသည္ ကိုယ္၀န္သည္ ျဖစ္ေနသည္။ ၀မ္းဗိုက္တြင္းမွ ကေလးသည္လည္း
ေသဆံုးသြားေလသည္။ဤျဖစ္ရပ္သည္တမန
ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ တမန္္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သည္ ထိုအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ပတ္သက္၍
ဒီယသ္(ခ)ေသြးေၾကးေပးဆပ္ရန္အမိန္
ဒီယသ္ အျဖစ္ ဂြရ္ရဟ္ကိုသတ္မွတ္ခဲ့သည္။ျပီးေန
ဂြရ္ရဟ္ သည္ကြ်န္(သို့)ကြ်န္မ ကိုဆိုလိုသည္ဟု အတိအလင္းမိန့္ၾကားခဲ့သည္။
ထို့ေၾကာင့္၀မ္းတြင္းမွကေလးငယ္သ
ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ား၏ တညီတညႊတ္တည္းဆံုးျဖတ္ဂြရ္ရဟ္၀ါဂ
အရွင္ေမြးျပီးမွ ေသဆံုးသြားပါက ပညာရွင္မ်ား၏ တညီတညႊတ္တည္း
ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရဒီယသ္အျပည့္အ၀ (လူအရွင္ကိုသတ္ပစ္သည့္ အခါေပးရသည္
့တန္ေၾကး)အတိုင္းေပးရန္ ၀ါဂ်စ္ဗ္ျဖစ္သည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ေခတ္ကာလ၌ဂြရ္ရ ဟ္၏အတိုင္းအတာသည္ဒီယသ္၏အပံုႏွစ္ ဆယ္ပံုတစ္ပံု(နစ္ၥေဖ့အြရွ္ရ္)ျ ဖစ္ခဲ့သည္။ထို့အတြက္ေၾကာင့္ေခတ္ တိုင္း၌ဂြရ္ရဟ္၏
အတိုင္းအတာသည္ဤအတိုင္းျဖစ္ေပမည္ ။
အတိုင္းအတာသည္ဤအတိုင္းျဖစ္ေပမည္
` ဟနဖီ မဇ္ဟဗ္၌ဒီးယသ္တန္းဖိုးမွာ ဒိရ္ဟမ္တစ္ေသာင္းျဖစ္သည္။
ထို့ေၾကာင့္ဂြရ္ရဟ္သည္ ဒိရ္ဟမ္ငါးရာႏွင့္ညီမည္။ အျခားဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားထံ၌
ဒီယသ္တန္ဖိုးမွာ တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ျဖစ္သည္။ ထို့ေၾကာင့္ဂြရ္ရဟ္သည္
ေျခက္ရာ ဒိရ္ဟမ္ ျဖစ္သည္။ (ကာမူစြလ္ဖိက္ဟ္-ေမာင္လာနာခါလစ္ ဒ္ဆိုင္ဖြလႅာ
ရဟ္မာနီဆြာဟိဗ္)
ထို့ေၾကာင့္ဂြရ္ရဟ္သည္ ဒိရ္ဟမ္ငါးရာႏွင့္ညီမည္။ အျခားဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားထံ၌
ဒီယသ္တန္ဖိုးမွာ တစ္ေသာင္းႏွစ္ေထာင္ျဖစ္သည္။ ထို့ေၾကာင့္ဂြရ္ရဟ္သည္
ေျခက္ရာ ဒိရ္ဟမ္ ျဖစ္သည္။ (ကာမူစြလ္ဖိက္ဟ္-ေမာင္လာနာခါလစ္
ရဟ္မာနီဆြာဟိဗ္)
အလႅာအရွင္ျမတ္ လူသားထုတစ္ရပ္လံုးကို လူသားခ်င္စာနာေစျပီး
ရက္စက္ေသာစိတ္ဓာတ္ေပၚေပါက္ျခင္း မွ ကင္းေ၀ ေစေတာ္မူပါေစ။(အာမီးန္)
ရက္စက္ေသာစိတ္ဓာတ္ေပၚေပါက္ျခင္း